با افزايش روزمره تعداد رقبا در صنايع و توانمندتر شدن آنها با استفاده از ابزارها و علوم مختلف، چنانچه شركت ها و سازمان ها نتوانند در محيط هاي رقابتي از رقباي خود پيشي بگيرند و يا براي خود امتيازات رقابتي مناسبي فراهم نمايند قطعا سهم بازار خود را از دست مي دهند و دير يا زود محكوم به فنا خواهند بود.
در راستاي توانمندسازي مديران شركت ها و سازمان ها، تيم متخصص فناوري اطلاعات و بهينه سازي ارتباطات اقدام به برگزاري دوره هاي سازماني مديريت استراتژيك نموده تا با آموزش هاي اختصاصي و منطبق با نيازهاي هر كسب و كار بتواند در موفقيت سازمان ها و شركت ها سهيم باشد.
عمده ترين سرفصل هاي اين دوره به قرار ذيل مي باشد:
- معرفي سازمان و نحوه كسب و كار
- مباني و اصول مديريت
- معرفي استراتژي
- روش هاي احصاء قوت ها و ضعف ها
- روش هاي شناسايي تهديد و فرصت ها
- تحليل محيط
- انطباق كسب و كار با محيط رقابتي
- معرفي مدل هاي مديريت استراتژيك
- رصد رقبا و تحليل عملكرد آنها
- برنامه ريزي استراتژيك
- ارزيابي استراتژي