--------------------------------------------------------------------------------------------- Optimizer of Information Technology & Communication ----------------------------------------------------------------------
امنیت، سرعت و دقت را از ما بخواهید

هوش تجاري

هوش تجاري

هوش تجاری به فرایند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی اطلاق می‌گردد که به تصمیم‌گیرندگان سازمان کمک می‌کند تا تصمیمات خود را سریع‌تر و بهتر گرفته و بر اساس اطلاعات صحیح عمل نمایند.

هوش تجاری عبارت است ازبعد وسیعی ازکاربردها وفناوری برای جمع‌اوری داده ودانش جهت تولید پرس‌ و‌جو در راستای انالیزسازمان‌ها به منظوراتخاذ تصمیمات تجاری دقیق  وهوشمند. داده‌ها باورود به سیستم هوش تجاری،مورد پردازش  قرار گرفته وتبدیل به دانش می‌شوند، سپس دانش به دست امده مورد تحلیل قرارگرفته و ازنتایج تحلیلی آن دید کلی نسبت به سازمان پیدامی‌شود که براين اساس مدیران تصمیمات لازم رااتخاذ می‌کنند واعمالی برای بهبودعملکرد سازمان انجام می‌دهند. ازاین دیدگاه اطلاعات ابتدایی موجود، قادر به پاسخگویی به این سؤال هستند: “درسیستم چه اتفاقی افتاده‌است؟” باپردازش اطلاعات موجود می‌توان به این سؤال پاسخ داد: “این اتفاق چرا رخداده‌است؟”ودرنهایت با تصمیمی که مدیران اتخاذ می‌کنند، می‌توان پیش‌بینی کرد: “چه اتفاقی خواهد افتاد؟”

از مزایای استفاده از هوش تجاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تسریع و بهبود فرایند تصمیم گیری
  • بهبود فرایندهای داخلی
  • شناسایی فرصت های جدید
  • دستیابی به مزیت های رقابتی جدید
  • سیستم های هوش تجاری(BI) هم چنین می توانند به شرکت ها در شناسایی روندهای بازار و مشکلاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند، کمک نمایند.

 

براي دانلود كاتالوگ ما كليك كنيد
**** ورود شما را به اين سايت علمي آموزشي خوش آمد مي گوييم و منتظر نقطه نظرات ارزشمند شما هستيم ****    
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect. برو به بالا